popielata linia pozioma

COVID-19 procedury bezpieczeństwa

Haller flaga napis

Komunikat Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 31 z dnia 15 maja 2020 r.

logo sp31 155x155

Zarządzenie Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 31 zmieniające zarządzenie z dnia 8 maja 2020 r. w sprawie zmiany czasowego zawieszenia zajęć w oddziałach przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 31 w Toruniu.

Treść zarządzenia - link.

Komunikat dyrektora przedszkola do rodziców - link.

Wniosek o powrót dziecka do przedszkola - link.

Wniosek o powrót dziecka do szkoły na zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (szkoła organizuje zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w godzinach 7:30-15:30) - link.

Wytyczne MEN, GIS i MZ dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego - link.

Wytyczne GIS z dnia 04.05.2020 dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego - link.

 

Z poważaniem
Dyrektor SP 31
Adam Orgacki


Komunikat dla uczniów klas ósmych

logo sp31 155x155

Materiały dla uczniów klas ósmych dotyczące rekrutacji i naboru do szkół ponadpodstawowych

Informacja dla klas 8 dotycząca rekrutacji i naboru elektronicznego - link.
Terminy postępowania rekrutacyjnego - link



 


Komunikat dla uczniów klas ósmych

logo sp31 155x155

Na internetowej stronie Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy opublikowano komunikat w sprawie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021 - aktualizacja z dnia 08.05.2020 r. Prosimy o zapoznanie się z treścią tego komunikatu - link.



 


Komunikat Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 31 z dnia 29 kwietnia 2020 r.

W związku z otwarciem obiektów sportowych w dniu 4 maja 2020 r., przekazuję Państwu harmonogram funkcjonowania "Orlika" oraz  boiska  szkolnego w SP 31 pod nadzorem animatora i pracowników szkoły.

Z poważaniem
Dyrektor SP 31
Adam Orgacki

harmonogram orlik


przybory szkolne napis

W związku z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej od poniedziałku, 16 marca br. nie będzie prowadzonych zajęć z uczniami w szkołach w naszym regionie, jak i w całej Polsce. Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego wychodząc naprzeciw potrzebom uczniów uruchamia Kujawsko-Pomorską e-Szkołę.

e- Szkoła rusza w poniedziałek o godz. 9.00 i będzie nadawać zajęcia dla szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych. Od 16.03 do 20.03.2020 r. w godz. 12.00 - 14.30 przygotowano lekcje online – wykłady, pokazy, warsztaty – z przerwami na pytania i dyskusję dla klas maturalnych. Od wtorku tj. 17 marca 2020 r. rozpoczną się zajęcia dla klas ósmych.

Program zajęć przygotowują wspólnie wszystkie kujawsko-pomorskie centra edukacji nauczycieli, zajęcia będą prowadzić najwyższej klasy nauczyciele specjaliści.

Program szkoły będzie rozwijany o zajęcia dla kolejnych klas szkół podstawowych i średnich, w tym liceów i szkół zawodowych oraz branżowych.

Aby wziąć udział w wirtualnych lekcjach,
należy kliknąć w Kujawsko-pomorska-e-szkola.
Uwaga! Nie trzeba się logować!


Komunikat dla klas 8
Centralna Komicja Egzaminacyjna na czas zawieszenia zajęć przygotowała  "Zestawy zadań powtórkowych". Llink do materiałów powtórzeniowych: https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/


 

nowydzialrodzicSpecyfika funkcjonowania dziecka z autyzmem oraz jego zamknięcie na wiele elementów świata zewnętrznego utrudnia nawiązanie z nim kontaktu. Cechą bardzo często występującą u dzieci dotkniętych autyzmem i dość łatwą do zaobserwowania jest zaburzony kontakt wzrokowy. Dzieci albo patrzą jedynie przelotnie w oczy osoby, z którą rozmawiają, albo nie patrzą wcale. Obserwuje się nawet aktywne unikanie tego kontaktu. Dlaczego ten kontakt wzorowy jest tak ważny? Zgodnie z zasadami terapii behawioralnej, dążymy do nawiązywania kontaktu wzrokowego przez dziecko z autyzmem, ponieważ jeśli ono nie patrzy, to nie obserwuje i nie słucha, a wówczas nie ma szans na uczenie się przez naśladowanie, ani zrozumienie, że porozumiewamy się mową.

 

JAK UCZYĆ DZIECKO Z AUTYZMEM NAWIĄZYWANIA KONTAKTU WZROKOWEGO?
  1. Poprzez manipulowanie pożądanym przedmiotem/smakołykiem i aktywne poszukiwanie kontaktu wzrokowego. Może wyglądać to z początku nieco nienaturalnie, a nawet zabawnie, ponieważ, gdy wiemy, co nasze dziecko lubi jeść lub czym się lubi bawić, wówczas pokazujemy dziecku ten przedmiot/smakołyk i gdy widzimy zainteresowanie, a nawet próbę zabrania nam tego, wtedy szybko chowamy przedmiot/smakołyk za siebie i patrzymy w oczy dziecka z bardzo bliskiej odległości. Jeśli dziecko odwraca główkę, aktywnie podążamy za jego twarzą tak, aby choć na chwilę złapać kontakt wzrokowy. Z początku będzie to jedynie chwilowy, przelotny kontakt, może nawet nie przez jedną sekundę, ale to wystarczy, aby pochwalić głośno "jak pięknie popatrzyłaś/popatrzyłeś" i natychmiast dać pożądany przedmiot/smakołyk.
  2. Manipulowanie materiałem dydaktycznym. W sytuacji, gdy np. ćwiczymy z dzieckiem dopasowywanie identycznych obrazków w albumie, dopasowywanie kolorów itp. i dziecko potrafi wykonać zadanie, wówczas tuż przed dopasowaniem elementu ma wysoki próg motywacji, co możemy wykorzystać i zatrzymać rękę dziecka tuż przed dopasowaniem elementu, jednocześnie niejako "wciskając" swoją twarz i wzrok w twarz dziecka. Gdy ono spojrzy nawet na ułamek sekundy – puszczamy dłoń dziecka, aby mogło dopasować obrazek. Natomiast, gdy chcemy skoncentrować uwagę dziecka na przedmiotach, czy pojedynczych obrazkach zanim wykonana zadanie, wtedy pokazujemy dziecku na chwilę obrazek/przedmiot i go chowamy za siebie (przedmiot), bądź zakrywamy (obrazek). Dopiero, gdy dziecko na nas spojrzy – nazywamy obrazek/przedmiot lub wydajemy polecenie, np. "dopasuj". Zadanie ma na celu utrwalanie nawiązywania kontaktu wzrokowego, jak również skoncentrowaniu się na mowie.
  3. Wykorzystanie systemu motywacyjnego. Wprowadzenie do pracy nagród w postaci smakołyków, ulubionych zabawek, czy nagrody odroczonej (czyli smakołyk lub zabawkę dziecko otrzymuje dopiero po uzbieraniu określonej liczby punktów) stwarza kolejną sytuację do nawiązania kontaktu wzrokowego. Za każdym razem tuż przed otrzymaniem punktu, czy nagrody aktywnie poszukujemy kontaktu wzrokowego z dzieckiem. Gdy dziecko rozumie już zasadę wymiany punktów na nagrodę i uzbiera wszystkie punkty, możemy wykorzystać tabliczkę z punktami do nawiązywania kontaktu wzrokowego. Możemy powiedzieć "masz wszystkie punkty, zaraz dostaniesz…., ale potrzymaj jeszcze tabliczkę". Wówczas przekładamy punkty na drugą stronę, a przy każdym punkcie dziecko ma nam spojrzeć w oczy. Moment tuż przed dostaniem nagrody to także wysoki próg motywacji, więc warto to wykorzystać, gdy nasze dziecko rzadko patrzy nam w oczy.
  4. Zawieszanie głosu. Technika z początku także może się wydawać nieco zabawna, gdy spojrzy się na nią z boku, ponieważ polega na zawieszaniu głosu w trakcie wypowiedzi, a nawet w połowie słowa za każdym razem, gdy dziecko przestanie na nas patrzeć, podczas gdy śpiewamy z nim w kółeczku (np. piosenkę "Kółko graniaste") lub gdy wydajemy mu polecenie, czy zadajemy pytanie. Kończymy wypowiedź, czy też kontynuujemy śpiewanie, gdy dziecko znów na nas patrzy.

Opracowała: Dominika Brożek