popielata linia pozioma

Logo rekrutacji do klas pierwszych oraz dzieci od 3. roku życia do oddziałów przedszkolnych

rekrutacja 2020 2021 przeczytaj

Rekrutacja 2020 2021rekrutacja 2020 2021 link oddziały przedszkolnerekrutacja 2020 2021 link szkoła podstawowa

Haller flaga napis

logo sp31 155x155Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia przesyła pismo Wydziału Ochrony Ludności oraz informacje dotyczące zasad profilaktyki oraz bezpiecznych zachowań dzieci, młodzieży i dorosłych w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się ewentualnych infekcji.
 

logo sp31 155x155

Informujemy, że od dnia 1 lutego 2020 roku wpłaty za obiady będą realizowane wyłącznie poprzez przelew bankowy na konto nr 30 1160 2202 0000 0000 6172 5147.

Koszt obiadów dla dziecka w marcu - 81,00 zł.

Koszt obiadów dla nauczyciela w marcu - 120,00 zł.

Od 1 marca informacja o kosztach obiadów dla uczniów i nauczycieli oraz numer konta do przelewu bankowego będą się znajdowały w zakładce Szybki dostęp - Jadłospis.

 


logo sp31 155x155
Szanowni Rodzice!
Zaplanowane na środę popielcową 26.02.2020 r. konsultacje indywidualne nie odbędą się. W przypadkach koniecznych prosimy o kontakt indywidualny z wychowawcami.
Zebrania rodziców odbędą się planowo w dniu 18.03.2020 r.

 

 

 

nowydzialrodzicTym, co sprawia wiele kłopotów rodzicom, są trudne zachowania dzieci – nie są posłuszne, krzyczą, czasem dokuczają innym dzieciom, kłócą się z rodzeństwem, biją szkolnych kolegów lub niszczą zabawki. U podstaw takiego postępowania leżą negatywne uczucia: złość, gniew, agresja, czasem upokorzenie i lęk. Również te emocje, których doświadczają dzieci trzeba zaakceptować. Dzieci, tak jak dorośli, mają prawo zarówno do odczuwania radości, miłości, tęsknoty, jak i gniewu, złości. Nie wolno jednak pozwolić na to, by były one wyrażane w sposób, który szkodzi dziecku lub jego otoczeniu.

 

 



Rozmawiajmy o uczuciach i je nazywajmy
Nazwanie emocji i ich zrozumienie przynosi ulgę i odprężenie, hamuje eskalację zachowań, zapobiega narastaniu frustracji i agresji. Dotyczy to zarówno dzieci, jak i ich dorosłych. Pomagajmy zatem dzieciom określić te uczucia, których ono doświadcza – również przez mówienie o swoich własnych emocjach:
    Widzę, że jesteś smutny.
    To zdarzenie musiało być dla ciebie przykre.
    Drażni mnie bałagan w twoim pokoju.
     
Jak radzić sobie z nieprzyjemnymi uczuciami?
Sposoby na złość:
   
  • rozmowa
  • gniecenie, darcie kartki papieru, starych gazet
  • krzyczenie (w wyznaczonym miejscu, np. swój pokój, łazienka)
  • ćwiczenia gimnastyczne, np. przysiady, podskoki
  • nadmuchanie balonu (aż do pęknięcia)
  • odejście do innego miejsca, np. na 10 minut
  • płacz
  • narysowanie swojej złości (można ją potem zgnieść i wyrzucić)
  • ugniatanie, "męczenie" plasteliny
  • wypisanie na kartce tego, co chciałoby powiedzieć lub wykrzyczeć
  • słuchanie głośnej muzyki, skakanie przy niej
  • położenie się na łóżku, na podłodze
  • spokojne oddychanie.

 

Jeśli jednak sytuacja wymknie się spod kontroli i wybuch złości narusza granice osób, które są w najbliższym otoczeniu, dziecko powinno ponieść konsekwencje takiego zachowania, np.

  • spędzić jakiś czas w odłączeniu, w miejscu pozbawionym osób i interesujących rzeczy (np. siedzenie na dywaniku, leżenie na łóżku)
  • posprzątać i naprawić szkody (jeśli w złości wylało herbatę, musi wyczyścić zabrudzenia)
  • przeprosić osoby, wobec których użyło krzywdzących słów lub gestów
  • przypomnieć, w jaki sposób wolno wyrażać złość, a które rozwiązania są niedopuszczalne (np. wolno uderzać w łóżko, ale nie można rzucać przedmiotami).

Taki zbiór zasad warto wcześniej omówić i przygotować razem z dzieckiem.


Opracowała: mgr Agnieszka Umińska