popielata linia pozioma

COVID-19 procedury bezpieczeństwa

Haller flaga napis

Komunikat Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 31 z dnia 15 maja 2020 r.

logo sp31 155x155

Zarządzenie Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 31 zmieniające zarządzenie z dnia 8 maja 2020 r. w sprawie zmiany czasowego zawieszenia zajęć w oddziałach przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 31 w Toruniu.

Treść zarządzenia - link.

Komunikat dyrektora przedszkola do rodziców - link.

Wniosek o powrót dziecka do przedszkola - link.

Wniosek o powrót dziecka do szkoły na zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (szkoła organizuje zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w godzinach 7:30-15:30) - link.

Wytyczne MEN, GIS i MZ dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego - link.

Wytyczne GIS z dnia 04.05.2020 dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego - link.

 

Z poważaniem
Dyrektor SP 31
Adam Orgacki


Komunikat dla uczniów klas ósmych

logo sp31 155x155

Materiały dla uczniów klas ósmych dotyczące rekrutacji i naboru do szkół ponadpodstawowych

Informacja dla klas 8 dotycząca rekrutacji i naboru elektronicznego - link.
Terminy postępowania rekrutacyjnego - link



 


Komunikat dla uczniów klas ósmych

logo sp31 155x155

Na internetowej stronie Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy opublikowano komunikat w sprawie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021 - aktualizacja z dnia 08.05.2020 r. Prosimy o zapoznanie się z treścią tego komunikatu - link.



 


Komunikat Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 31 z dnia 29 kwietnia 2020 r.

W związku z otwarciem obiektów sportowych w dniu 4 maja 2020 r., przekazuję Państwu harmonogram funkcjonowania "Orlika" oraz  boiska  szkolnego w SP 31 pod nadzorem animatora i pracowników szkoły.

Z poważaniem
Dyrektor SP 31
Adam Orgacki

harmonogram orlik


przybory szkolne napis

W związku z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej od poniedziałku, 16 marca br. nie będzie prowadzonych zajęć z uczniami w szkołach w naszym regionie, jak i w całej Polsce. Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego wychodząc naprzeciw potrzebom uczniów uruchamia Kujawsko-Pomorską e-Szkołę.

e- Szkoła rusza w poniedziałek o godz. 9.00 i będzie nadawać zajęcia dla szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych. Od 16.03 do 20.03.2020 r. w godz. 12.00 - 14.30 przygotowano lekcje online – wykłady, pokazy, warsztaty – z przerwami na pytania i dyskusję dla klas maturalnych. Od wtorku tj. 17 marca 2020 r. rozpoczną się zajęcia dla klas ósmych.

Program zajęć przygotowują wspólnie wszystkie kujawsko-pomorskie centra edukacji nauczycieli, zajęcia będą prowadzić najwyższej klasy nauczyciele specjaliści.

Program szkoły będzie rozwijany o zajęcia dla kolejnych klas szkół podstawowych i średnich, w tym liceów i szkół zawodowych oraz branżowych.

Aby wziąć udział w wirtualnych lekcjach,
należy kliknąć w Kujawsko-pomorska-e-szkola.
Uwaga! Nie trzeba się logować!


Komunikat dla klas 8
Centralna Komicja Egzaminacyjna na czas zawieszenia zajęć przygotowała  "Zestawy zadań powtórkowych". Llink do materiałów powtórzeniowych: https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/


 

Bez względu na to ile masz zajęć, najważniejszą rzeczą jaką możesz zrobić dla przyszłości swojego dziecka,
oprócz okazywania mu miłości przez przytulenie, jest codzienne czytanie i radykalne ograniczenie telewizji i Internetu.
Jim Trelase

Umiejętność czytania i pisania to dwie podstawowe umiejętności nabyte przez człowieka i wykorzystywane przez niego w ciągu całego życia. We współczesnym świecie zdominowanym przez technikę i media zdolność czytania i czytania z e zrozumieniem wydają się być zagrożone. Coraz mniej czasu poświęcamy na doskonalenia sztuki poruszania się pośród słowa pisanego i wśród książek. Szczególnie dotyczy to dzieci i młodzieży. Efektem spędzania zbyt wielkiej ilości czasu przed telewizorem czy komputerem jest coraz słabsza znajomość języka. Język, tymczasem, jest narzędziem myślenia.
Najważniejsze skutki nadmiernego oglądania telewizji i korzystania z Internetu to:

  • nieumiejętność myślenia ( oglądanie telewizji zmienia fizyczną strukturę mózgu dziecka) i zanik wyobraźni, nieumiejętność przewidywania konsekwencji ( w telewizji ważne jest tu i teraz),
  • trudność z koncentracją – szereg bodźców zewnętrznych, takich jak równoczesny potok słów, obrazów, dźwięków uszkadza zdolność skupienia uwagi,
  • obniżenie wyników w nauce,
  • niewłaściwa postawa życiowa: niecierpliwość, potrzeba ciągłej stymulacji, ciągłe oczekiwanie zabawy, rozrywki oraz nagradzania bez pracy i wysiłku, szybkie popadanie w nudę,
  • zanik wrażliwości, znieczulenie na cudzy ból i krzywdę w realnym życiu,
  • ograniczenie bezpośrednich kontaktów z rówieśnikami, pogorszenie stosunków z członkami rodziny,
  • brak czasu i chęci na inne zajęcia, uzależnienie jak od narkotyku (potrzeba coraz większych i mocniejszych wrażeń).

W związku z powyższym, aby wykształcić nawyk czytania i kontaktu z książką warto czytać dziecku 20 minut dziennie – codziennie!

Jakie są tego pozytywne skutki?

  • czytanie na głos stymuluje rozwój mózgu dziecka ( im wcześniej zaczniemy czytać, tym lepiej),
  • czytanie kilkulatkowi rozbudza w nim ciekawość świata, pomaga rozumieć siebie i innych,
  • wspólne czytanie z nastolatkiem pomoże mu w zmaganiu się z problemami wieku dorastania.

Codzienne czytanie dziecku dla przyjemności:

  • buduje mocną więź między dzieckiem i jego bliskimi,
  • wpływa pozytywnie na emocjonalny rozwój dziecka,
  • rozwija wyobraźnię, pamięć, język,
  • uczy myślenia,
  • poprawia koncentrację,
  • poszerza wiedzę ogólną,
  • ułatwia naukę, pozwala odnosić sukcesy w szkole,
  • uczy wartości moralnych, pomaga w wychowywaniu,
  • uczy empatii,
  • zapobiega uzależnieniu od telewizora i komputera,
  • chroni przed zagrożeniami ze strony kultury masowej.


Myślę, iż siła argumentów przemawiających za potrzebą czytania jest wielka. Warto więc codzienne czytanie z dzieckiem wpisać w dzienny, rodzinny harmonogram.


Opracowanie: mgr Marzenna Fedorowicz
Nauczyciel bibliotekarz
Na podstawie www.całapolskaczytadzieciom.pl