plakat informacja konferencja

Autyzm to zaburzenie, które jest poważnym problemem społecznym. Wczesna pomoc terapeutyczna, która jako jedyna daje szanse niwelowania deficytów rozwoju dzieci z autyzmem, świadczona jest w niewielu szkołach w Polsce.

Szkoła Podstawowa nr 31 w Toruniu jest jedną z nielicznych w kraju placówek w szkolnictwie masowym, w której z powodzeniem realizowany jest model kształcenia integracyjnego dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Funkcjonujące od 16 lat oddziały wspierają rozwój dzieci w 3 etapach edukacyjnych: przedszkolnym, w klasach I-III szkoły podstawowej (edukacja wczesnoszkolna-nauczanie zintegrowane) oraz w klasach IV-VIII szkoły podstawowej (nauczanie przedmiotowe).

Od początku funkcjonowania modelu "31" promuje na szeroką skalę swoją oświatową i terapeutyczną inicjatywę. Czyni to na wiele sposobów. Jednym z nich są cykliczne konferencje oświatowe. Ich poziom organizacyjny i merytoryczny jest bardzo wysoki. Szkoła zabiega o udział w konferencjach wyjątkowej klasy specjalistów, prelegentów, wykładowców. W historii realizacji tego przedsięwzięcia zapisała się prof. Ewa Pisula z Uniwersytetu Warszawskiego, autorytet europejski w dziedzinie zagadnień związanych z autyzmem. Szkoła systematycznie na potrzeby promocji swojej działalności w przestrzeni edukacji integracyjnej i włączającej opracowuje oraz popularyzuje specjalne materiały informacyjne- foldery, ulotki, programy, plakaty. Ponadto zamieszcza w mediach tradycyjnych i społecznościowych stosowne publikacje. Wykorzystuje też właściwe strony internetowe i serwisy do szerzenia swojej misji. Zaprasza media do szkoły i zabiega o profesjonalne relacje z wydarzeń.

Organizowana 14 kwietnia Ogólnopolska Konferencja Oświatowa PROJEKT AUTYZM - zauważ , wesprzyj... ma nie tylko podsumować pracę nauczycieli i terapeutów w SP nr 31 oraz popularyzować nowatorskie rozwiązania w działaniach na rzecz uczniów z autyzmem. Celem tego spotkania profesjonalistów, wieloletnich praktyków, nauczycieli i rodziców jest głęboka refleksja nad zaburzeniami psychicznymi u dzieci i młodzieży oraz promowanie dobrych praktyk w zakresie wsparcia osób z niepełnosprawnością. Tegoroczna edycja jest szóstą z kolei w historii realizacji dydaktycznego eksperymentu w Szkole Podstawowej nr 31 w Toruniu. Ma ona swoich ważnych patronów honorowych i medialnych. Do tej pory zapowiedziało w niej swój udział wiele osób.

3 roku.

Więcej informacji - link.