W szkole w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej odbywają się specjalistyczne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
Zajęcia są dedykowane głównie uczniom, którym brak opanowania pewnych umiejętności utrudnia prawidłowy rozwój. Zajęcia odbywają się w małych grupach (nie więcej niż 5 osób) i trwają 45 minut. Czasami w uzasadnionych przypadkach zajęcia trwają krócej np. 30 minut w grupach przedszkolnych.
Na zajęcia trafiają uczniowie skierowani przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, nauczyciela uczącego, specjalistę- terapeutę czy rodzica.
Zajęcia mają na celu rozwijać oraz aktywizować funkcje osobowościowe i intelektualne dzieci, pomóc im w pełni uczestniczyć w procesie dydaktyczno-wychowawczym.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są skierowane do dzieci wymagających indywidualnego podejścia, mało samodzielnych, łatwo rozpraszających się, nieśmiałych, z dysleksją rozwojową (dysleksja, dysgrafia, dysortografia). Są polecane także uczniom, którzy mają zaburzenia funkcji wzrokowych, słuchowych czy ruchowych.
Formy i metody prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych różnią się od stosowanych na lekcjach. W czasie jednej godziny lekcyjnej występują zabawy, gry, zadania o różnej formie ruchowej, graficznej, manualnej, słownej, manipulacyjno-operacyjnej dostosowane do wieku i możliwości grupy. Zajęcia odbywają się w specjalnie zaaranżowanej sali (sala nr 4, parter) do pracy stolikowej i do gier oraz zabaw ruchowych.
Podczas ćwiczeń dzieci korzystają z kart pracy i pomocy dydaktycznych przygotowanych samodzielnie przez terapeutę, wielu różnorodnych gier i zabawek edukacyjnych, specjalistycznych narzędzi pisarskich, materiałów plastycznych, plansz ortograficznych, matematycznych, słowników, książek literatury dziecięcej i wielu innych.
Ważną rolę oprócz miejsca, gdzie zajęcia się odbywają, wykorzystywanych pomocy, spełnia osoba prowadząca oraz atmosfera panująca podczas zajęć. Zajęcia prowadzi specjalista posiadający kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej, oprócz tego oligofrenopedagog, socjoterapeuta i nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej z długoletnim stażem – pani Daria Główczewska. Pani Daria dba o to, aby sala nr 4, gdzie odbywają się zajęcia, była miejscem przyjaznym dla ucznia, w którym atmosfera zabawy sprzyjałaby efektywnej nauce.
W bieżącym roku szkolnym z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych korzysta w naszej szkole 103 uczniów.