popielata linia pozioma

Komunikat Dyrektora Szkoły

logo sp31 155x155Szanowni Rodzice i Opiekunowie!
W dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktycznych (nie dotyczy sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od zajęć) oraz dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w okresie przerwy zimowej i wiosennej szkoła zapewnia pracującym rodzicom i opiekunom możliwość opieki nad dziećmi.
Dni 23, 24, 27, 30, 31 grudnia 2019 r. oraz 2 i 3 stycznia 2020 r. są dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych w SP 31.
Szkoła zapewnia w te dni pracującym rodzicom i opiekunom prawnym możliwość opieki nad dziećmi w godzinach 8:00 - 15:30, jeśli tej opieki potrzebują.
Warunkiem skorzystania z oferty jest złożenie w sekretariacie Szkoły wniosku o opiekę nad dzieckiem w dni wolne od zajęć dydaktycznych.

Druki wniosków są dostępne w sekretariacie szkoły, na stronie internetowej SP 31 (do pobrania tutaj) oraz w portierni szkoły.
Termin złożenia wniosku – do środy 18.12.2019 r. godz. 12:00.

PRACA INDYWIDUALNA
Jest formą pracy obejmująca głównie uczniów rozpoczynających terapię. Ma na celu wdrożenie dziecka do zasad pracy oraz współistnienia w grupie rówieśniczej, budowania systemu motywacji, wyrównywanie deficytów w zakresie umiejętności szkolnych.
 
PRACA W MAŁEJ GRUPIE
Są to zajęcia w których uczestniczą: jedno dziecko z autyzmem oraz kilku (dwoje, troje) uczniów typowo rozwijających się. Mają one na celu kształtowanie umiejętności społecznych oraz szkolnych (np. zgłaszanie się, reagowanie na polecenia kierowane do grupy).
 
PRACA W KLASIE INTEGRACYJNEJ PRZY WSPARCIU NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO
Do każdego ucznia z autyzmem przypisany jest nauczyciel zwany "nauczycielem-cieniem", przebywa on z dzieckiem na zajęciach lekcyjnych, udzielając wielostronnej pomocy w zależności od potrzeb ucznia. Uczy on i wzmacnia prawidłowe zachowania społeczne np. inicjowanie interakcji z rówieśnikami i nauczycielami. Poza tym dba o pozytywny wizerunek ucznia oraz odpowiedzialny jest za klasowy system motywacyjny.
 
SAMODZIELNE PRZEBYWANIE UCZNIA Z AUTYZMEM W KLASIE INTEGRACYJNEJ
Samodzielne funkcjonowanie ucznia w środowisku klasowym to główny cel działań terapeutycznych, obowiązki stopniowo wycofującego się "nauczyciela-cienia" przejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia lub wychowawca.