popielata linia pozioma

Logo rekrutacji do klas pierwszych oraz dzieci od 3. roku życia do oddziałów przedszkolnych

rekrutacja 2020 2021 przeczytaj

Rekrutacja 2020 2021rekrutacja 2020 2021 link oddziały przedszkolnerekrutacja 2020 2021 link szkoła podstawowa

Haller flaga napis

Komunikat Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 31 z dnia 23 marca 2020 r.

logo sp31 155x155

Szanowni Rodzice,
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym nauczanie będzie odbywać się w formie zdalnej. Materiały edukacyjne udostępniane będą stopniowo na stronie Szkoły w zakładce "Samokształcenie". Udostępniamy również służbowe adresy mailowe wszystkich nauczycieli - zakładka KONTAKT, służące komunikacji oraz przesyłaniu wymaganych zagadnień z poszczególnych przedmiotów do sprawdzenia (tylko w formacie WORD, nie przesyłamy zdjęć).
Prosimy o codzienne śledzenie informacji na stronie naszej Szkoły oraz w zakładce "Samokształcenie". Wszelkie uwagi i sugestie z Państwa strony będą dla nas cenne. Dla kadry naszej Szkoły jest to również nowa sytuacja, której postaramy się sprostać możliwie najskuteczniej. Zależy nam na wspieraniu Państwa dzieci, by jak najefektywniej wykorzystali ten czas edukacji poza murami szkoły.
Życzymy wszystkim zdrowia i wzajemnego wsparcia w tym trudnym czasie.

Wszelkie wątpliwości i trudności proszę zgłaszać mailowo bezpośrednio do wychowawców.

Z poważaniem
Dyrektor SP 31
Adam Orgacki



  1. T. Attwood, "Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik", Harmonia Universalis, Gdańsk 2013
  2. S. Blakemore, U. Frith, "Jak uczy się mózg", Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005
  3. J. Błeszyński, "Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem", Kraków 2004
  4. U. Frith, "Autyzm: wyjaśnienie tajemnicy", GWP, Gdańsk 2008
  5. T. Gałkowski, "Dziecko autystyczne w środowisku szkolnym", WSiP, Warszawa 1995
  6. C. Gray, A. Leight White, "Ja i mój świat. Historyjki społeczne", Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2008
  7. T. Grandin, "Byłam dzieckiem autystycznym", PWN, Warszawa 1995
  8. C. Maurice, G. Green, S. C. Luce, "Modele zachowań oraz współpraca z dziećmi autystycznymi", Fundacja "Adama", Warszawa 2007
  9. J. Moor, "Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym", Wydawnictwo Mała Litera, Łódź 2006
  10. H. Olechnowicz, "Wokoł autyzmu: fakty, skojarzenia, refleksje", WSiP, Warszawa 2004
  11. E. Pisula, "Małe dziecko z autyzmem", GWP, Gdańsk 2005
  12. E. Pisula, "Rodzice dzieci z autyzmem", PWN, Warszawa 2012
  13. D. M. Plummer, "Jak kształtowac umiejętności społeczne", Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2010
  14. P. Szatmari, "Uwięziony umysł: opowieści o ludziach z autyzmem", Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2007
  15. E. Schopler, M. Lansing, L. Waters, "Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych", SPOA, Gdańsk 1994
  16. O. Teitelbaum, P. Teitelbaum, "Czy moje dziecko ma autyzm? Jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu", Harmonia Universalis, Gdańsk 2012
  17. A. Teluk-Lenkiewicz, "Nie każdy jest Rain Manem", Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2010
  18. G. Taylor, "Spektrum zaburzeń autystycznych. Przewodnik dla początkujących. Podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów", Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2011
  19. W. Waclaw, U. Aldenrud, S. Listedt, "Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera", Katowice 2000
  20. B. Winczura (red.), "Autyzm. Na granicy zrozumienia", Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010