popielata linia pozioma

Komunikat Dyrektora Szkoły

logo sp31 155x155Szanowni Rodzice i Opiekunowie!
W dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktycznych (nie dotyczy sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od zajęć) oraz dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w okresie przerwy zimowej i wiosennej szkoła zapewnia pracującym rodzicom i opiekunom możliwość opieki nad dziećmi.
Dni 23, 24, 27, 30, 31 grudnia 2019 r. oraz 2 i 3 stycznia 2020 r. są dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych w SP 31.
Szkoła zapewnia w te dni pracującym rodzicom i opiekunom prawnym możliwość opieki nad dziećmi w godzinach 8:00 - 15:30, jeśli tej opieki potrzebują.
Warunkiem skorzystania z oferty jest złożenie w sekretariacie Szkoły wniosku o opiekę nad dzieckiem w dni wolne od zajęć dydaktycznych.

Druki wniosków są dostępne w sekretariacie szkoły, na stronie internetowej SP 31 (do pobrania tutaj) oraz w portierni szkoły.
Termin złożenia wniosku – do środy 18.12.2019 r. godz. 12:00.

W oddziałach integracyjnych do grupy uczęszcza od 3 do 5 dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm, w tym zespół Aspergera..
W pełnym uczestnictwie w zajęciach wspierają ich tak zwani nauczyciele "cienie". W każdym z oddziałów jest to nauczyciel wspomagający oraz pomoc pedagogiczna. Dzięki możliwości pracy w relacji jeden na jeden nauczyciel "cień" stopniowo wprowadza dziecko z autyzmem do grupy oraz umiejętnie wycofuje się na rzecz nauczyciela prowadzącego.
 
W oddziałach funkcjonują równorzędne płaszczyzny integracji:
  • praca indywidualna – dziecko uczy się i bawi w osobnym pomieszczeniu na terenie przedszkola w obecności nauczyciela "cienia"
  • praca z małą grupą – dwoje - troje pełnosprawnych dzieci uczy się i bawi z uczniem z autyzmem
  • praca z całą grupą w obecności i z pomocą osoby dorosłej, która pełni rolę "cienia"
  • samodzielne przebywanie z grupą ucznia z autyzmem
Wszystkie płaszczyzny integracji współwystępują jednocześnie i nawzajem się przenikają.