popielata linia pozioma

Haller flaga napis

Rekrutacja uzupełniajaca do oddziałów przedszkolnych


Szanowni Państwo!

Publikujemy listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do oddziałów przedszkolnych w SP 31 w naborze uzupełniającym (załącznik)

Dyrektor SP 31

Adam Orgacki


 

List Prezydenta Miasta Torunia skierowany do uczniów toruńskich szkół


Zapraszamy do przeczytania listu Prezydenta Miasta Torunia skierowanego do uczniów toruńskich szkół. Link do dokumentu.


 

Komunikat Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 31 z dnia 29 kwietnia 2020 r.

W związku z otwarciem obiektów sportowych w dniu 4 maja 2020 r., przekazuję Państwu harmonogram funkcjonowania "Orlika" oraz  boiska  szkolnego w SP 31 pod nadzorem animatora i pracowników szkoły.

Z poważaniem
Dyrektor SP 31
Adam Orgacki

harmonogram orlik


rekreacjaZajęcia w terenie to symbol swobody i radości, to nie wyuczona naturalna forma ruchu, która daje dzieciom możliwość pełnego wyżycia się. Gry i zabawy terenowe stwarzają okazję do wyrabiania ogólnej sprawności, kształtowania cech motorycznych: szybkości, siły, mocy, zwinności, zręczności, wytrzymałości poprzez naturalne użyteczne formy ruchu, które mają zastosowanie w codziennym życiu, a są nimi chód, bieg, skok, rzut. Zajęcia terenowe mają także bardzo duże znaczenie wychowawcze. Wyrabiają zaradność, samodzielność, wytrwałość, opanowanie, umiejętność zespołowego działania, szlachetne współzawodnictwo, inicjatywę, pomyślność, dają możliwość wypróbowania własnych sił, stwarzają sposobność do wyrobienia odwagi, silnej woli, zdyscyplinowania, dostrzegania uroków w bezpośrednim obcowaniu z przyrodą, kształcą spostrzegawczość wzrokową i słuchową oraz ogólną orientację w terenie.

ZABAWY Z PIŁKĄ

  • Podrzucanie piłki w górę i chwyt jednorącz i oburącz w miejscu, w chodzie, w biegu.
  • Rzut piłki w górę i chwyt po wykonaniu przysiadu podpartego, kilkakrotnym klaśnięciu.
  • W parach stanie w rozkroku tyłem do siebie-podawanie piłki do współćwiczącego dołem między nogami i górą nad głową.
  • Rzuty piłką na odległość, ponad zawieszona linka, do celu stałego lub ruchomego.
  • Czworakowanie za piłką toczoną ręką lub głową.
  • Kopanie piłki do celu.

ZABAWY Z OBRĘCZĄ

  • Toczenie obręczy i bieg za nią.
  • Toczenie obręczy w parach.
  • Obieganie toczącej obręczy.
  • Przejście przez środek toczącej się obręczy.
  • "Bieg zaprzęgów". Jedno dziecko wchodzi do obręczy i trzyma ją na wysokości klatki piersiowej-jest konikiem.Drugie dziecko stojące z tyłu trzyma obręcz i powozi „jednokonką”.
  • Skok do środka obręczy i wyjście na zewnątrz.

ZABAWY ZE SKAKANKĄ

  • W staniu, skakanka złożona na dwie części trzymana oburącz na plecach (na linii łopatek), opad tułowia w przód z pogłębieniem.
  • Układanie ze skakanki liter, cyfr, figur o różnych kształtach w przysiadzie lub klęku.
  • Skoki przez skakankę na podłożu: podskoki obunóż i jednonóż wzdłuż skakanki
  • Przeskoki przez skakankę rowerykiem.
  • Przeskoki przez skakankę obunóż.

ZABAWY W PARKU, LESIE

  • Wyskok dosiężny do gałęzi.
  • Rzuty szyszkami, kasztanami, żołędziami do celu, na odległość.
  • Przejście równoważne po zwalonym drzewie.
  • W dwójkach naprzemienne przysiady.
  • Stojąc w rozkroku z ramionami wzniesionymi do góry-wiatr kołysze drzewami-wykonujemy skłony tułowia w prawo i w lewo.
  • "Samochody" dzieci na sygnał samochody jadą poruszają się jak samochód na sygnał samochody parkują przyjmują pozycje taką, jaką w danej chwili przyjął rodzic.
  • Żabie skoki.

Opracowanie: mgr Lidia Haładyn
Nauczyciel wychowania fizycznego