popielata linia pozioma

Komunikat Dyrektora Szkoły - Dni wolne od zajęć dydaktycznych

logo sp31 155x155

Szanowni Rodzice i Opiekunowie!

Dzień 2 maja 2024 r. (tj. czwartek), jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych w Szkole Podstawowej nr 31. Szkoła zapewnia pracującym rodzicom i opiekunom prawnym możliwość opieki nad dziećmi klas 1-3 w godzinach 8:00-15:30.

Warunkiem skorzystania z oferty jest złożenie w portierni szkoły stosownego wniosku o opiekę nad dzieckiem w dzień wolny od zajęć dydaktycznych, jeśli tej opieki potrzebują. 

Druki wniosku są dostępne w sekretariacie szkoły, portierni i na stronie internetowej SP 31 (do pobrania tutaj).

Termin złożenia deklaracji – do poniedziałku 29.04.2024 r. do godz. 15:00.

 

 

dzieci Warszawa kolumna Zygmunta

25 maja uczniowie klasy 3b odbyli ciekawą podróż do stolicy Polski - Warszawy. Tam zwiedzili Zamek Królewski, gdzie uczestniczyli w lekcji muzealnej o życiu i twórczości Jana Matejki. Poznali kulisy tworzenia dzieł malarskich, począwszy od szkicu, aż do jego ukończenia. Analiza tematyki dzieł mistrza w przepięknych komnatach pałacowych, była pretekstem do rozmów o wydarzeniach z przeszłości Polski; o rozbiorach, o powstawaniu Konstytucji 3 Maja. Uczniowie uczyli się jak opisywać obraz posługując się podstawową terminologią (kompozycja, szkic, plan, perspektywa, plama barwna) oraz jak umiejętnie łączyć tematykę dzieła malarskiego z wydarzeniami historycznymi. Taki żywy kontakt ze sztuką, przybliżył uczniom znaczenie malarstwa Jana Matejki dla budzenia świadomości narodowej oraz szeroko pojętej kultury polskiej. Następnie uczniowie odbyli spacer po Starym Mieście i udali się do Centrum Nauki Kopernik. Tam poznawali prawa nauki rządzące we wszechświecie poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń, branie udziału w interaktywnych warsztatach i pokazach naukowych. Na koniec wycieczki uczniowie podziwiali panoramę naszej stolicy z ukwieconych tarasów znajdujących się na dachu Centrum Nauki Kopernik. Zmęczeni, ale zadowoleni wrócili do domów.

Więcej informacji: link.