Zajęcia dodatkowe
Szeroka oferta atrakcyjnych zajęć pozalekcyjnych, w tym: zajęcia teatralne, programowanie ozobotów, szachy, zajęcia taneczne, glottodydaktyka i wiele innych.
Gry i zabawy na Magicznym dywanie
Mistrz matematyki - kółko matematyczne
Muzyka, taniec, pasja - zajęcia taneczne
Pięknie piszemy i czytamy - zajęcia rozwijające zainteresowanie literaturą
Spotkania z muzyką - nauka gry na flecie
W świecie sztuki - zajęcia rozwijające zdolności twórcze
Zajęcia kodowania, robotyki, programowania i mechatroniki
Gry i zabawy na Magicznym dywanie
W ramach realizacji programu "Zaprogramowani, czyli zespołowo i kreatywnie w świecie robotyki", w czytelni szkolnej zostało zainstalowanie urządzenie zwane "Magicznym Dywanem". Zainstalowane w nim aplikacje do prowadzenia zajęć, wspomagają nauczanie programowania i myślenia komputacyjnego w edukacji wczesnoszkolnej. "Magiczny Dywan" jest praktycznym narzędziem wspomagającym nauczanie programowania w klasach 1– 3 szkoły podstawowej w oparciu o pakiet edukacyjny "Funkodowanie”.
Gry i zabawy taneczne - Sport Kluby
W bieżącym roku szkolnym uczniowie uczestniczą w zajęciach dodatkowych wychowania fizycznego, zorganizowanych w ramach programu "Sport Kluby” WF z AWF. Głównym celem programu jest poprawa kondycji fizycznej dzieci po okresie hipokinezji, izolacji społecznej oraz przeciwdziałanie skutkom zdrowotnym COVID-19 w czasie epidemii SARS-CoV-2. W jaki sposób uczniowie spędzają czas na zajęciach, można zobaczyć na zdjęciach dokumentujących gry i zabawy ruchowe.
Kółko matematyczne dla uczniów lubiących matematykę. Tam rozwijają oni logiczne myślenie, kreatywność, wyobraźnię, analizę i syntezę. Uczniowie rozwiązują zadania konkursowe, budują modele brył, układają krzyżówki matematyczne, poznają tangram, magiczne kwadraty, gry matematyczne.
Muzyka, taniec, pasja - zajęcia taneczne
Podczas tanecznych spotkań dziewczynki nie tylko poznają podstawowe kroki z zakresu baletu i tańca nowoczesnego, ale otrzymują także przestrzeń do wyrażania siebie i wzbogacania poczucia własnego piękna.
Zajęcia rozwijające zainteresowanie literaturą, mające na celu rozwijanie u dzieci nawyku czytania, zachęcanie do poznawania znanych utworów literackich - wierszy, bajek, opowiadań. Tematyka dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci - rozwijająca wyobraźnię, zainteresowania, pomysłowość, oraz zdolności interpretacyjne, wzbogacająca słownictwo i zamiłowanie do literatury.
Uczniowie klas 1-3 aktywnie uczestniczą w zajęciach dodatkowych z robotyki. Systematyczna praca podczas zajęć pozalekcyjnych zaowocowała rozwojem kompetencji i zainteresowań informatycznych dzieci. Rodzice widząc zaangażowanie swoich pociech zadbali o to, aby w domu pojawiły się zabawki pobudzające kreatywność np. zestawy RoboMaker Pro. W taki oto sposób nauka i zabawa zapoczątkowana w szkole jest kontynuowana w domu rodzinnym uczniów.
Spotkania z muzyką - nauka gry na flecie
Uczniowie naszej szkoły lubią śpiewać, grać i tańczyć. Jednak zdecydowanie najbardziej lubią najtrudniejszą ze sztuk - grę na flecie. Każdy wytrwale ćwiczy zarówno w szkole, jak i w domu. Zanim jednak uczniowie zaczęli naukę gry na flecie, poznali tajemnice zapisu nutowego na pięciolinii. Teraz nie tylko zapisują nuty, ale potrafią je czytać i pięknie zagrać.
W szkole od wielu lat działa koło "Miłośników Szachowego Królestwa”. Swoją przygodę z szachami uczniowie rozpoczynają od najmłodszych lat – już w klasie 1. Dzieci z dużym zaangażowaniem podchodzą do nauki gry w szachy i rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, w tym strategiczne. Mamy nadzieję, że niejeden maluch podąży drogą, którą wytyczył ich starszy kolega Piotr z klasy 8b. Chłopiec, który swoje pierwsze kroki w szachach rozpoczął w naszej szkole, obecnie rozgrywa partie szachowe w grupie "open”, tzn. gra z przeciwnikami w różnym wieku, w tym z dorosłymi i odnosi znaczące sukcesy. Bierze udział w wielu turniejach o zasięgu lokalnym, wojewódzkim oraz ogólnopolskim.
To zajęcia rozwijające twórczość u uczniów z wykorzystaniem różnych kreatywnych metod nauczania.
W świecie sztuki - zajęcia rozwijające zdolności twórcze.
Podczas zajęć dzieci wkraczają w świat różnych technik i form plastycznych. Mają okazję poznać nowe, wcześniej nieznane techniki i wykazać się własną inwencją twórczą. Zajęcia te poszerzają także wiedzę z zakresu historii sztuki.
Zajęcia kodowania, robotyki, programowania i mechatroniki
Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem wszystkich: małych i dużych uczniów, którzy samodzielnie podejmują próby konstruowania modeli robotów z różnych elementów – modułów (LEGO Mindstorms, Szkolne Zestawy Mechatroniczne, Ozobot), tworzą krótkie programy, algorytmy i gry komputerowe oraz uczą się programowania robotów. Uczniowie bawią się i uczą z wykorzystaniem platformy internetowej ozoblockly.pl, code.org, aplikacji do programowania obiektowego: Scratch oraz Prophio.
Różnorodność zajęć sprawia, że dzieci z dużą łatwością nabywają umiejętności kreatywnego oraz świadomego wykorzystywania najnowszych technologii, co zachęca je do wspólnej zabawy, rozwija zainteresowania i motywuje do zdobywania coraz to szerszej wiedzy.
Zajęcia rekreacyjne z elementami gimnastyki korekcyjnej realizowane w ramach Sport Klubów mają na celu profilaktykę oraz korygowanie wad postawy. Podczas zajęć wzmacniamy i uelastyczniamy konkretne partie mięśniowe, poprawiamy ich siłę i wytrzymałość oraz kształtujemy i utrwalamy nawyki dotyczące utrzymywania prawidłowej postawy.