Płaszczyzny integracji
Praca indywidualna
Jest formą pracy obejmującą głównie uczniów rozpoczynających terapię. Ma na celu wdrożenie dziecka do zasad pracy oraz współistnienia w grupie rówieśniczej, budowania systemu motywacji, wyrównywanie deficytów w zakresie umiejętności szkolnych.
Praca w małej grupie
Są to zajęcia, w których uczestniczą: jedno dziecko z autyzmem oraz kilku (dwoje, troje) uczniów typowo rozwijających się. Mają one na celu kształtowanie umiejętności społecznych oraz szkolnych (np. wspólna zabawa, zgłaszanie się, reagowanie na polecenia kierowane do grupy).
Praca w klasie integracyjnej przy wsparciu nauczyciela wspomagającego
Nauczyciel wspomagający wspiera dzieci w edukacji prowadzonej w sposób typowy. Przebywa on z uczniami na zajęciach lekcyjnych, udzielając wielostronnej pomocy w zależności od potrzeb ucznia. Uczy on i wzmacnia prawidłowe zachowania np. poprawne interakcje z rówieśnikami i nauczycielami, aktywność na lekcji. Poza tym dba o pozytywny wizerunek ucznia, integrację oraz odpowiedzialny jest za klasowy system motywacyjny.
Samodzielne przebywanie ucznia z autyzmem w klasie integracyjnej
Samodzielne funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym to główny cel działań terapeutycznych. Obowiązki stopniowo wycofującego się terapeuty przejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia lub wychowawca.