popielata linia pozioma

Komunikat Dyrektora Szkoły - Dni wolne od zajęć dydaktycznych

logo sp31 155x155

Szanowni Rodzice i Opiekunowie!

Dzień 31 maja 2024 r. (piątek) jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych w SP 31. Szkoła zapewnia w tym dniu pracującym rodzicom i opiekunom prawnym możliwość opieki nad dziećmi klas 1-3 w godzinach 8:00 - 15:30.

Warunkiem skorzystania z oferty jest złożenie w portierni szkoły stosownego wniosku o opiekę nad dzieckiem w wybrane dni wolne od zajęć dydaktycznych, jeśli tej opieki potrzebują. 

Druki wniosku są dostępne w sekretariacie szkoły, portierni i na stronie internetowej SP 31 (do pobrania tutaj).

Termin złożenia deklaracji – do poniedziałku 27.05.2024 r. do godz. 15:00.

 

 

PRACA INDYWIDUALNA

Jest formą pracy obejmująca głównie uczniów rozpoczynających terapię. Ma na celu wdrożenie dziecka do zasad pracy oraz współistnienia w grupie rówieśniczej, budowania systemu motywacji, wyrównywanie deficytów w zakresie umiejętności szkolnych.

uczeń stół kartki zadaniauczennica stół kartki zadania

uczeń stół kartki zadaniauczennica tablet stół papier klej wyklejanka

uczennica maszyna szycia szycieuczeń stół kartki zadania tablet

PRACA W MAŁEJ GRUPIE

Są to zajęcia w których uczestniczą: jedno dziecko z autyzmem oraz kilku (dwoje, troje) uczniów typowo rozwijających się. Mają one na celu kształtowanie umiejętności społecznych oraz szkolnych (np. zgłaszanie się, reagowanie na polecenia kierowane do grupy).

chłopcy stół drewniane klocki układaniedzieci stół kolorowe plansze gra

dziewczynki stół strojenie koszyczkówchłopcy stół gra planszowa

dziewczynki stół układanie bukietów z kwiatów

PRACA W KLASIE INTEGRACYJNEJ PRZY WSPARCIU NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO

Do każdego ucznia z autyzmem przypisany jest nauczyciel zwany "nauczycielem-cieniem", przebywa on z dzieckiem na zajęciach lekcyjnych, udzielając wielostronnej pomocy w zależności od potrzeb ucznia. Uczy on i wzmacnia prawidłowe zachowania społeczne np. inicjowanie interakcji z rówieśnikami i nauczycielami. Poza tym dba o pozytywny wizerunek ucznia oraz odpowiedzialny jest za klasowy system motywacyjny.

klasa lekcja uczniowie nauczycielkiuczniowie waga nauka

uczniowie boisko wata cukrowa radośćuczniowie w cieniu drzewa budują konstrukcję z kartonów

SAMODZIELNE PRZEBYWANIE UCZNIA Z AUTYZMEM W KLASIE INTEGRACYJNEJ

Samodzielne funkcjonowanie ucznia w środowisku klasowym to główny cel działań terapeutycznych, obowiązki stopniowo wycofującego się "nauczyciela-cienia" przejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia lub wychowawca.

uczniowie sala lekcyjna stół przybory kolorowe kartki