W oddziałach integracyjnych do grupy uczęszcza od 3 do 5 dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm, w tym zespół Aspergera..
W oddziałach funkcjonują równorzędne płaszczyzny integracji:
W pełnym uczestnictwie w zajęciach wspierają ich tak zwani nauczyciele "cienie". W każdym z oddziałów jest to nauczyciel wspomagający oraz pomoc pedagogiczna. Dzięki możliwości pracy w relacji jeden na jeden nauczyciel "cień" stopniowo wprowadza dziecko z autyzmem do grupy oraz umiejętnie wycofuje się na rzecz nauczyciela prowadzącego.
- praca indywidualna – dziecko uczy się i bawi w osobnym pomieszczeniu na terenie przedszkola w obecności nauczyciela "cienia"
- praca z małą grupą – dwoje - troje pełnosprawnych dzieci uczy się i bawi z uczniem z autyzmem
- praca z całą grupą w obecności i z pomocą osoby dorosłej, która pełni rolę "cienia"
- samodzielne przebywanie z grupą ucznia z autyzmem