Co słychać na zajęciach ZRUiZ?
Ósmoklasiści pełną parą już we wrześniu przystąpili do pracy. Usłyszeli od swojej polonistki hasło zajęć - ”W gabinecie redakcyjnym” - i jemu podporządkowali rodzaj aktywności.
Po pierwsze - przypomnieli szkoły pisania niektórych krótszych i dłuższych form wypowiedzi pisemnej. I tu odwołano się nie tylko do pamięci uczniów. Rzucono im koło ratunkowe w postaci środków dydaktycznych, w których znalazło się wszystko o danej formie wypowiedzi dłuższej lub krótszej.
Po drugie - zapoznano się z materiałem rzeczowym, dotyczącym zadanego do redakcji tematu, zgromadzonym przez polonistkę i uczniów na tablicy.
Po trzecie - redagowano wyznaczone formy, wykorzystując znajomość szkoły pisania oraz zgromadzony materiał.
Zaczęło się od reklamy. Wszyscy niby ją znają. Czy jednak potrafią zredagować własną? Otóż tak! Poniżej zamieszczono przykłady reklam młodych redaktorów.
Strona 118 z 169